طرز تهیه خورش میگو ترش مردم جنوب

خورش میگو با کاری, خورش های جنوبی, طرز تهیه خورش میگو ترش طرز تهیه خورش ترش و شیرین میگوی خوشمزه به روش جنوبی

. خورش میگو یکی از خورش های سنتی و محبوب جنوبی است که به روش های مختلفی طبخ می شود. در این مقاله می خواهیم دستور تهیه خورش میگوی بندرعباس و خورش میگوی جنوبی را با دو روش مختلف به شما نشان دهیم. برای ترش کردن خورش میگو به دلخواه می توانید از رب انار ترش، رب پرتقال یا سرکه استفاده کنید. خورش میگو ترش و ترش مواد لازم برای خورش میگوی ترش 500 گرم پیاز 1 عدد رب انار درشت 1 رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری سیر 3 نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی هیزم زرد، ادویه میگو به اندازه کافی روغن دستور پخت خورش میگو ترش, خورش میگو مجلسی, خورش میگو بندری طرز تهیه خورش سوپری
سوپری خورش میگوی ترش جنوب، ابتدا باید میگو را تمیز کرده و رگ پشت را جدا کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا شفاف و کریستالی شود. سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن بلند شود. فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و مخلوط کنید.میگوها را اضافه کنید و تفت دهیدادویه میگو را اضافه کنید و مخلوط کنید تا عطر آن بلند شود. انار و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده، مخلوط کرده و تفت دهید تا شفاف شود. ۱ لیوان آب به مواد اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید میگو بجوشد. بعد از 10 دقیقه از پخت نمک اضافه کنید و وقتی خورش جا افتاد حرارت را خاموش کنید. خورش میگوی ترش بندرعباس. مواد لازم خورش میگوی ترش بندرعباس. میگوی پوست کنده و گوزن. 400 گرم 2 عدد پیاز بزرگ. 4 حبه سیر. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، ادویه گراماسالا به مزه. 4 قاشق غذاخوری سفید. سرکه 6 عدد رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری سوپ خوری 1 عدد خورش میگو ترش, خورش میگو, خورش میگو با کاری طرز تهیه خورش میگوی ترش بندرعباس.

برای چاشنی میگو از ترکیب روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، ادویه های داغ ماسالا و 4 قاشق غذاخوری سرکه سفید استفاده کنید.میگو را که کاملاً تمیز شده است با این مواد آغشته کنید و در ظرف را ببندید و بگذارید یک شب در یخچال بماند تا کاملا طعم دار شود.پیاز را نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سیر له شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی آن بلند شود. زردچوبه و فلفل قرمز تند را به سلیقه خود اضافه کنید و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و اجازه دهید آب گوجه فرنگی کشیده شود. میگو را اضافه کرده و 1 دقیقه تفت دهید. کباب کردن زیاد میگو باعث سفت شدن گوشت آنها می شود. ۲ لیوان آب جوش و عصاره گوشت را اضافه کنید و بعد از جوش آمدن خورش را در قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا خورش روی حرارت ملایم جا بیفتد. .

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه نان اردک یا آگردک

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه مربا گلابی

مواد لازم: 800 گرم شکر، گلابی یا سیب، 1 کیلو آب، کمی سرکه، 1/3 پیمانه …