کلم قمری و خواص آن

خاصیت كلم قمری,فواید كلم قمری

کلم سرشار از پروتئین است و می توان آن را جایگزین گوشت کرد.

بر اساس بهترین تحقیقات دنیا شاید باورتان نشود که کلم بسیاری از بیماری ها و بیماری ها را از بین می برد و حتی مرهمی مناسب برای زخم ها به حساب می آید.

بر اساس بهترین تحقیقات دنیا شاید باورتان نشود که کلم بسیاری از بیماری ها و بیماری ها را از بین می برد و حتی مرهمی مناسب برای زخم ها به حساب می آید. هنگامی که آب یا کلم می نوشید یا از آن برای زخم ها درمان می کنید، به طبیعی ترین شکل به سلامتی خود خدمت کرده اید. کلم با یبوست، زخم معده، آرتریت، برونشیت، سرطان و غیره مبارزه می کند. برای آشنایی بیشتر با این غذای شفابخش با ما همراه باشید.

نام علمی کلم : Brassica oleracea var. گونگیلودها

در این گیاه ساقه هوایی که ضخیم است تغذیه می شود. از برگ ها نیز در برخی کشورها استفاده می شود. کلم ماه در رنگ های سفید، آبی و بنفش موجود است.دوره رشد این گیاه بسیار کوتاه است به عبارت دیگر مدت کوتاهی زمین را اشغال می کند و از این نظر می توان این گیاه را به راحتی در تناوب محصول قرار داد.

ارزش غذایی کلم ماه: ارزش غذایی آن تقریباً با کلم یکسان است. ویتامین های موجود در برگ ها بیشتر از ساقه ها است. میزان کالری کلم خام معادل 29 کالری در 100 گرم و میزان کالری کلم خام معادل 27 کالری در هر 100 گرم است.

«کلم سنگی» از بسته شدن رگ های خونی جلوگیری می کند. این گیاه که در طول سال کشت می شود، ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از ویتامین C، فیبر A و اسید فولیک است.

* کلم ترش با تقویت سیستم ایمنی بدن، عملکرد قلب و مویرگ ها را بهبود می بخشد، از لخته شدن خون جلوگیری می کند و علائم آسم را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  خواص مواد پروتئینی

* یکی از ویژگی های مهم این گیاه کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها از جمله ریه، روده بزرگ، پروستات و سینه است.

* غذاهای غنی از آن از رگ های خونی و آب مروارید جلوگیری می کند و خطر ابتلا به ام اس، فشار خون بالا و دیابت را کاهش می دهد.

* هر نوع کلم حاوی انواع مختلفی از ریز مغذی ها است که هنگام جویدن یا له شدن آزاد می شوند. این ماده کبد را برای سم زدایی مواد شیمیایی سرطان زا تحریک می کند.

* خوردن کلم 3 یا 5 بار در هفته یا هر نوع کلم خطر ابتلا به سرطان را تا 60 درصد کاهش می دهد.

* ویتامین C موجود در آن برای تولید کلاژن مفید برای پوست، بافت همبند، تاندون ها، غضروف ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

* اسید فولیک موجود در آن از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند * از افراد در برابر بیماری های عفونی مانند آرتریت محافظت می کند.

* این گیاه سرشار از پروتئین را می توان با گوشت جایگزین کرد.* بینایی ویتامین A را در آن تقویت می کند.

* کلم سنگی که سرشار از فیبر است به فعال شدن دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می کند.* مصرف آن برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند توصیه می شود.

كلم قمری,خواص كلم قمری

کلم ماه که سرشار از فیبر است به فعال شدن دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

آب کلم: پایان دادن به یبوست کلم یک غذای ایده آل برای مبارزه با یبوست است. این غذا سرشار از فیبر است. اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، هر 200 گرم کلم بیش از 20 درصد فیبر روزانه را تامین می کند. همچنین باید بدانید که فیبر غذایی باعث تحریک روده ها و تسهیل دفع می شود. بنابراین، کلم می تواند با یبوست مبارزه کرده و از آن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:  خواص نیشکر و آب نیشکر

استفاده: وقتی کلم را در آب می جوشانند، آب اولین جوش یک حلال طبیعی است.نوشیدن 2 تا 4 لیوان آب جوشانده در روز برای بهبود سلامتی توصیه می شود. لازم به ذکر است که کلم نباید بیش از یک ساعت بجوشد. در این صورت آب برعکس عمل می کند و شما را سرگیجه می کند.

عادات غذایی محققان نوشیدن 4 لیوان آب میوه در روز را توصیه می کنند. البته، لطفاً درمان خود را متوقف نکنید و آب میوه را جایگزین کنید. اگر زخم معده دارید و دارو مصرف می کنید، نباید مصرف دارو را قطع کنید.

کلم: با کم خونی خداحافظی کنید کلم سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن و آهن است و گلبول های قرمز بیشتری تولید می کند. بنابراین می تواند با کم خونی مبارزه کند.

کلم و آرتریت مطالعات آمریکایی نشان می دهد که خانواده کلم و سبزیجات غده ای در پیشگیری از آرتروز موثر هستند. کلم سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام گلوکوزینولات است که استخوان ها را تقویت کرده و از سایش جلوگیری می کند.

بهتر است حداقل دو بار در هفته کلم خام را در سالاد مصرف کنید. اگر کلم پخته دوست دارید بخارپز کردن بهتر است.

پماد کلم برای درمان ترک و سوختگی پوست کلم برای مشکلات پوستی بسیار مفید استآنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند زخم ها را التیام بخشد و ترک ها و سوختگی ها را از بین ببرد.

کلم برای درمان جای جوش و خواص آنتی اکسیدانی فلاونوئیدهای موجود در کلم برای تسریع در درمان جوش و جوش. باید بدانید که کلم خاصیت ضد التهابی دارد و در درمان مشکلات ناشی از التهاب موثر است.

بیشتر بخوانید:  خواص پیاز

آشنایی با خواص كلم قمری, فواید کلم سنگ

خوردن 3 یا 5 وعده کلم در هفته خطر ابتلا به سرطان را تا 60 درصد کاهش می دهد.

کاشت کشت و برداشت: این نوع کلم در زمین های کوچک کشت می شود زیرا کار کشت نسبت به سایر کلم ها دشوارتر است، زمین کشت شده همانند زمین سایر کلم ها است، این گیاه در انواع روزها قابل کشت است. به دلیل از بین رفتن این گیاه به غذای کمتری نیاز است. طبق نتایج قبلی در هر هکتار حدود 100 کیلووات، 80 کیلوگرم P2o5 و 180 کیلوگرم K2o در نظر گرفته شده است. کود نیتروژن به صورت کود سرکه ای در دو مرحله به خاک داده می شود.

اولین رقم را می توان از ابتدای فوریه در صندوق کاشت.فصل تولید مثل در صندوق 6-8 هفته است. کاشت و کاشت در مزرعه اصلی با توجه به نوع آن متفاوت است و معمولاً برای نوع اول 25×30 سانتی متر و برای نوع تابستانی 30×30 سانتی متر در نظر گرفته می شود.رقم پاییزه در فاصله 30×40 سانتی متر کاشته می شود که با خشک شدن آب به مدت طولانی ساقه های خوراکی ظاهر می شود.

برداشت به راحتی با یک چاقوی تیز انجام می شود. انواع رس زودرس و متوسط ​​را می توان 2-3 بار برداشت کرد. عملکرد در بهار بین 20 تا 30 تن و در پاییز بین 60 تا 70 تن در هکتار است. کلم ماه را می توان در دمای 1 درجه سانتیگراد و رطوبت 90 درصد به مدت 45 هفته نگهداری کرد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …