علت نبستن ژله

علت نبستن ژله,علت اصلی نبستن ژله چیست,علت شل شدن و نبستن ژله چیست

علت نبستن ژله چیست؟

ژله یک نوع دسر هست که در مهمانی ها برای پذیرایی استفاده می کنند. احتمالا برایتان اتفاق افتاده باشد که برای میهمانتان ژله درست کرده اید و هنگام سرو با نبستن ژله مواجه شدید، به نظرتان دلیل آن چیست؟

نمیتوان گفت همیشه تنها یک دلیل نبستن ژله وجود دارد با توجه به شیوه انجام آن دلیل‌ها تفاوت دارد. همه نکاتی جزو فوت و فون اصلی درست کردن یک ژله هست چنانچه هر یک را اشتباه انجام دهید و کم توجهی کنید می تواند سبب نبستن و نگرفتن ژله گردد.

علت نبستن ژله,علت اصلی نبستن ژله چیست,علت اصلی نگرفتن و نبستن ژله چیست

علت اصلی نبستن ژله چیست

دلیل‌ها نبستن ژله

– استفاده نادرست از میزان مواد اولیه

– برگرداندن ژله درون ظرفی مناسب به شیوه ای نادرست

– آماده سازی قالب به شیوه ای نادرست

– حرارت دادن مایع ژله بیش از اندازه مجاز

طرز تهیه ژله آسان

یک بسته ژله با هر طعمی که دوست دارید را انتخاب کنید و یک لیوان آب را در ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد. آنگاه پودر ژله را درون آن بریزید و خوب به هم بزنید تا به طور کامل حل شود. بگذارید تا تقریبا یک لحظه روی حرارت بماند و آن را به هم بزنید. سپس نصف لیوان آب سرد را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید و داخل قالب بریزید. بهتر هست قالب شما پلاستیکی و یا سیلیکونی باشد.

علت نبستن ژله,علت اصلی نبستن ژله چیست,نبستن ژله

علت نبستن ژله و نگرفتن آن چیست

اگر می خواهید ژله آسان تر از کاسه سوا شود

به قالب کمی روغن بزنید و آنگاه شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید و سپس مایع ژله را درون آن بریزید.

بیشتر بخوانید:  خواص لوبیا سیاه برای سلامتی

از آب داغ استفاده کنید:

وقتی که دسر به طور کامل بست، قالب دسر را پانزده تا بیست ثانیه درون یک کاسه آب داغ قرار می دهیم آنگاه ژله را به کاسه مورد نظر انتقال دهید. چنانچه ژله کمتر از این زمانه در آب داغ باشد ژله کامل سوا نمی‌شود و در صورتیکه زمانه قرار گرفتن ژله در آب خیلی باشد ژله آب خواهد شد.

از حوله گرم و سشوار استفاده کنید:

شما می‌توانید پس ازبستن ژله آن را با قالب در کاسه برگردانید، حوله‌ای که ازقبل گرم کرده اید را دور قالب بپیچید تا قالب سوا شود شما می‌توانید پس ازبستن ژله آن را با قالب در کاسه بر گردانید و همه جای قالب را سشوار بگیرید تا ژله از قالب سوا شود.

سوا کردن ژله از قالب‌های پیرکس:

شیوه استفاده از آب گرم چنانچه قالب ژله تان پیرکس باشد خوب نیست، چون به علت تحول ناگهانی دما کاسه پیرکس می‌شکند. موعد درست کردن ژله در کاسه پیرکس قدری آب به دیواره‌های کاسه پیش از اینکه مواد ژله را در کاسه بریزید بپاشید. زمانه در آوردن ژله از قالب بگذارید تا چند لحظه بیرون از یخچال باشد و بعد قالب را با کمی تکان دادن سوا کنید.

علت نبستن ژله,علت اصلی نبستن ژله چیست,علت نبستن ژله و نگرفتن آن چیست

علل نبستن ژله

روش روشن شدن ژله

اگر می خواهید ژله روشن تری داشته باشیم پس از حل کردن پودر ژله در آب جوش، کاسه را روی بخار آب قرار می دهیم تا همه ذرات ژله حل شده و روشن شود.

شیوه زود بستن ژله

برای درست کردن سریع ژله وقتی که ژله را بن ماری کردید، به جای یک لیوان آب سرد از سه چهارم لیوان یخ استفاده کنید. یخ‌ها را درون ژله داغ ریخته و هم بزنید تا حل گردد ولی ژله را با یخ داخل یخچال قرار ندهید. بعد از آب شدن یخ ها، ژله را داخل طبقه‌ها بالاتر یخچال که خنک‌تر است قرار دهید تا ژله شما سفت شده و در نیم ساعت حاضر گردد.

بیشتر بخوانید:  انواع میوه اژدها فواید و نحوه خوردن آن

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …