بیوگرافی مل گیبسون بازیگر هالیوودی

فیلم مل گیبسون, عکس جوانی مل گیبسون, شروع فعالیت هنری مل گیبسون

زندگی‌نامه مل گیبسون + عکسها های مل گیبسون و همسرش

مل کالم کیل جرارد گیبسون هنرمند و کارگردان و تهیه کننده آمریکایی زاده 1956 هست. او برای فیلم “شجاع دل” پیروز به دریافت دو پاداش اسکار برای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. او علاوه بر بازیگری و کارگردانی در زمینه فیلم نامه نویسی و تهیه کنندگی وو دوبلری نیز پرکار هست.

خلاصه ای از زندگی‌نامه مل گیبسون

نام: مل گیبسون

زمان تولد: 3 ژانویه 1956

موقعیت تولد: ایالات متحده آمریکا، نیویورک

پیشه: هنرمند، کارگردان، فیلم نامه نویس، تهیه کننده، دوبلر

زندگی‌نامه مل گیبسون

عکس های مل گیبسون, فیلم آخرالزمان مل گیبسون, تصویر مل گیبسون هنر بیشه هالیوود

عکسها جوانی مل گیبسون

مل گیبسون در سوم ژانویه سال 1956 در نیویورک زاده شد. او به همراه خانواده اش تا 11 سالگی در آمریکا زندگی می کرد اما بعد از آن به استرالیا مهاجرت کردند. او در خانواده پر جمعیتی زندگی می کرد و دارای 10 خواهر و برادر بود.

پدر مل از پیروان مذهب کاتولیک هست و خود مل گیبسون نیز از طرفداران سرسخت این مذهب می باشد. گیبسون از کودکی به تئاتر علاقمند بود. او با تشویق یکی از خواهرانش اقدام به انجام تست بازیگری کرد و از همان جا بود که تقدیر این هنرمند رقم خورد. او از همان زمان دبستان در تئاتر مدرسه بازی می کرد و پس از اتمام مدرسه تصمیم گرفت تا تحصیلی خود را در شاخه مورد علاقه اش یعنی هنر های نمایشی ادامه دهد. به همین دلیل داخل موسسه ملی هنر های زیبا در شهر سیدنی استرالیا شد.

مل گیبسون همزمان با بازی در فیلم های مکس مجنون و تیم و زمانی که 23 سال داشت از راه آژانس همسریابی با همسر خود آشنا شد و دارای 7 فرزند شدند.

آغاز تلاش هنری مل گیبسون

عکس جوانی مل گیبسون, شروع فعالیت هنری مل گیبسون, مل گیبسون و همسرش

عکسها های زمان جوانی مل گیبسون

مل گیبسون برای اولین بار در سن 20 سالگی اولین بازی خود را در سریال خانواده سالیوان ایفا کرد. این سریال در بین سالهای 1973 تا 1983 تولید شد. او یک سال بعد و زمانی که 21 سال داشت و هنوز دانشجو بود در فیلم تابستان داغ بازی کرد.

زمانی که مل گیبسون 23 سال داشت در دو فیلم استرالیایی به نام مکس مجنون و تیم بازی کرد و هنگامی که این دو فیلم بر روی پرده سینما اکران شد توجه منتقدان سینما را به خود جلب کرد و پتانسیل های بازیگری او مورد توجه قرار گرفت.

بعداز اینکه مل در سن 25  سالگی در بخت دوم فیلم “جاده” و “مکس مجنون” و فیلم “مبارز” بازی کرد بیشتر مورد توجه قرار گرفت و از هالیوود برای بازی در آمریکا پیشنهاد فرستاده شد.

او در آمریکا در فیلمی درباره آشوب انگلیسی در کشتی انگلیس (1984) بازی کرد. در این فیلم بازی و همکاری با هنرمندانی چون آنتونی هاپکینز و لورنس اولیویه برای او تجربه باارزشی بود.

بعد از آن نیز در فیلم هایی مشابه “پس از این رودخانه” (1984)، “خانم سوفل” (1984)، دنباله فیلم مکس مجنون (1985)، Deadly weapon  (1987)و دنباله های بعدی آن، drunken daybreak (1988)،  fowl on a wire (1990)، air America (1990) و هملت (1990) بازی کرد.

دنیای کارگردانی مل گیبسون

KEYWORDS

فیلم مرد بدون چهره یکی از آثار کارگردانی مل گیبسون

مل گیبسون در کارگردانی بیشتر پیروز بود. او از دهه 1990 تصمیم گرفت تا در این زمینه تلاش کند و موفقیتش را در این جایگاه جدید امتحان کند. او در این سالها شرکت فیلم سازی Icon Manufacturing را تاسیس کرد.

اولین فیلمی که خودش آن را کارگردانی کرد و در آن به ایفای نقش داشتن نیز پرداخت فیلم مرد بدون چهر بود. او در آن روزگار 37 سال داشت. این فیلم با استقبال خوب منتقدان مواجه شد.

بعد از دو سال فیلم برجسته دیگری تهیه کرد.او این فیلم را در مورد مبارزه اسکاتلندی ها برای استقلال و قهرمان ملی ویلیام والاس دلیر تهیه کرد (1995). او برای این فیلم جوایز زیادی مشابه پنج اسکار برای بهترین فیلم و بهترین کارگردان را کسب کرد. او همچنین پیروز به دریافت پاداش دستاورد دیوید لین از آکادمی فیلم انگلیس شده هست.

ادامه شغل بازیگری مل گیبسون

مل گیبسون, بیوگرافی مل گیبسون, عکس های مل گیبسون

مل گیبسون کارگردان هالیوودی

او بعد از اینکه در زمینه کارگردانی به پیروزی های بزرگی رسید شغل اصلی خودش یعنی بازیگری را نیز ادامه داد و در فیلم هایی که در پایان دنیا معروف شدند و طرفداران زیادی پیدا کردند بازی کرد. همه این فیلم ها در گیشه فروش خوبی داشته هست.

“ماوریک” (1994) ، “باج خواهی” (1996) ، “تئوری توطئه” (1997) ، “هتل” “میلیون دلار” (1999) ، “میهن پرست” (2000) ، “آنچه زنان می خواهند” (2000) ، “ما سرباز بودیم” (2002) ، “نشانه ها” (2003) ، “کارآگاه آواز” (2003).

او برای بازی در فیلم هایی مشابه “آنچه زنان می خواهند” و “باج خواهی” نامزد دریافت گلدن گلوب شد.

فیلم مصائب مسیح مل گیبسون

بیوگرافی مل گیبسون, عکس های مل گیبسون, فیلم آخرالزمان مل گیبسون

فیلم مصائب مسیح مل گیبسون

مل گیبسون در سال 2004 دوباره به عنوان یک کارگردان پیروز توانست مطرح شود. این فیلم با عنوان مصائب مسیح درمورد آخرین ساعات زندگی مسیح هست و دارای ویژگی های گرانبها هنری هست اما بسیاری از مخاطبان و منتقدان آن را یک فیلم بی رحمانه می دانند.

فیلم رستاخیز مل گیبسون

 عکس های مل گیبسون, فیلم آخرالزمان مل گیبسون, تصویر مل گیبسون هنر بیشه هالیوود

فیلم آخر الزمان میل گیبسون

مل گیبسون سپس دو فیلم با عنوان ” وحشیان واقعی” (2005-2004) و فیلم “آخر الزمان” (2006) را کارگردانی کرد.

فیلم آخر الزمان مربوط به سرانجام دنیا نیست بلکه در مورد انحطاط تمدن مایا هست. این فیلم نامزد دریافت پاداش بافتا و کیوان شد.

مل گیبسون تا سال 2010 در هیچ فیلمی بازی نکرد. او در آن سال ها تحت تاثیر جدایی از همسرش رابین مور بود، این  جدایی سبب شد تا او به علت حضانت دخترش با همسرش دعوا کند.

برگشت مل گیبسون به سینما

بیوگرافی مل گیبسون, عکس های مل گیبسون, فیلم آخرالزمان مل گیبسون

عکسها های مل گیبسون

مل مجددا در سال 2010 به دنیای سینما و بازیگری برگشت. او در فیلم هایی همچون انتقام (2010)، بیور (2011)، تعطیلات مبارک (2012)، ماچت کشته (2014) و the expendables (2014) بازی کرد.

اگر چه بازی در این فیلم ها تاثیری در به دست آوردن آن شهرت قبل را نداشت.

مل سپس دوباره داخل دنیای کارگردانی شد. در سال 2016 درام جنگی را کارگردانی کرد. این فیلم برای او جوایز زیادی از جمله دو پاداش اسکار را به دنبال داشت.

اکنون مل در فیلم ها مشغول بازی هست و به تلاش خود به عنوان هنرمند ادامه می دهد.  او در زمینه کارگردانی پیروز به تولید فیلم هایی مشابه پدر خون (2016)، سلام بابا سال نو (2017) و چند فیلم دیگر شد. او همچنان قصد دارد دنباله یکی از فیلم هایش به نام The Ardour of the Christ را فیلم برداری کند.

ازدواج های مل گیبسون

عکس جوانی مل گیبسون, شروع فعالیت هنری مل گیبسون, مل گیبسون و همسرش

مل گیبسون در کنار همسر سابقش اوکسانا گریگوریوا

مل گیبسون در سال 1980 برای اولین بار از راه آژانس همسریابی با خانم رابین مور ازدواج کرد. آن ها تا سال 2009 با هم زندگی کردند و صاحب 7 فرزند شدند.

او سپس با خانم دیگری به نام اوکسانا گریگوریوا که یک هنرمند روس بود و گفته می شود که دلیل جدایی از همسر اولش نیز همین خانم بود، ازدواج کرد. اما این ازدواج هم منجر به جدایی شد و به علت حضانت فرزند دخترشان منجر به دعوا با همسرش شد. آنها در سال 2010 به طور قانونی از هم سوا شدند و این جدایی انعکاس و سروصدای زیادی داشت.

 مل گیبسون و همسرش, مل گیبسون و همسرش رزالیند راس, مل گیبسون

مل گیبسون و همسرش رزالیند راس

در سال 2012 شایعاتی در باره رابطه مل گیبسون با اشلی کوساتوی ورزشکار و بدلکار منتشر شد ولی این ارتباط نیز منجر به  جدایی شد.

گیبسون سپس در سال 2015 با خانم رزالیند راس که آن روزگار تنها 24 سال داشت ازدواج کرد و در رسانه ها اعلام کرد که قرار هست به زودی صاحب فرزند شوند.

برخی از فیلم های معروف مل گیبسون

مکس مجنون بانتی
مرد بدون چهره شجاع دل
مصائب مسیح ستیغ هک سا
 وطن پرست حسابدار
لبه تاریکی  ماوریک